2011. május 10., kedd

A mérgező kozmetikumok gyártói a tudatlanságra építenek


Nagyjából fél éve kezdődött nálam ez az egész. 

Azelőtt én is ugyanúgy szerettem válogatni a finomabbnál finomabb illatú tusfürdők és ilyen-olyan színű, illatú, mintázatú testápolók között. 
Többnyire egyszerre 2-3-4 féle testápolóm volt, mert mindegyik megtetszett. Van, ami 5 éve a szekrényemen rohad :D Mármint nyilván nem rohad, természetesen semmi baja nincs, hmm... érdekes. 

Akkor változott meg bennem valami, amikor elnyertem egy állást, az egyik legnagyobb kozmetikai cégnél. 
Nem szeretném megnevezni, annyit mondok, hogy presztízsmárka, felsőkategóriájú. Nagyon sokat köszönhetek nekik, rengeteg dologra megtanítottak!

Náluk nem csak a marketing részét tanultam, hanem nagy hangsúlyt fektettek a biológiai folyamatok megismertetésére is. Megtanultam mindent, ami a bőrrel, és a bőr ápolásával kapcsolatos. 
És ahogy bővült az ismereteim tárháza, egyre több kérdés is merült fel bennem... Például:
  • miért kell ennyi kenceficét magamra kennem ahhoz, hogy a bőröm NORMÁLIS MŰKÖDÉSÉT FENNTARTSAM. Mert az egy dolog, hogy ha mindenkinek normálisan funkcionál a bőre, és azért ápolja, hogy még jobb, még szebb legyen. De az, hogy a bőrünk szenved, haldoklik, és a kozmetikumokkal tartjuk életben ......az mi?!
  • ha már itt tartunk, akkor mi az, ami miatt a bőrünk ennyire elveszíti a saját védekező képességét? A magyarázat: a modern világ: stressz, napsugárzás, szmog... ezek. Rendben. Ez valószínűleg így is van, végülis érthető... 
Nekem ez valahogy még mindig nem stimmelt. Ez túl sok. 
Először abban gondolkodtam, hogy azok az emberek, akik nem ebben a modernizációban élnek, tehát afrikaiak, nyomorban élők, bennszülöttek, elszigetelten élők, miért nem szenvednek ugyanilyen bőrbetegségekben? 
  • A napsugárzás erőssége már őket is éri, hiszen nem csak Európa és Amerika fölött vékonyodik az ózon réteg, nem csak hozzánk ér el a nap. 
  • A szmog, és a levegőben lévő szennyeződések, az atomreaktorokból (értsd anno Csernobil és most Fukushima) szivárgó radioaktív sugárzás sajnos a Föld minden pontjára ugyanúgy eljut az eső, a felhők által. (egyébként belegondoltatok már, hogy ha a radioaktív sugárzás elől el akarnátok menekülni, akkor hová mennétek? Valami elhagyott szigetre? Nem jó. Délre? Nem jó. Északra? Nem jó. Olyan kicsi a világ. NEM TUDUNK ELŐLÜK ELFUTNI. NINCS HOVA!)
  • És azt ne mondja nekem senki, hogy ezek az emberek nem stresszelnek semmin! Nem úgy és nem olyan mértékben, mint mi, ez valószínűsíthető. A gyerekek épsége. A férj hazajövetele egy messzi útról. A víz hiánya. Az étel hiánya. A szülés fájdalomcsillapítás nélkül...
Ezen még nem kezdtem olyan sokat agyalni. Csak ezután. Amikor arra eszméltem rá, hogy nálam KEVESEBB bőrproblémával küzdő embert a közvetlen környezetemben is találok. 

A férfiak.
[Bár már kezdik őket is beszipolyozni. (Kicsi kék Nivea?! :-) ) ]

Az én családomban a férfiak húst hússal esznek, zsírban  tocsog minden ételük, alig isznak vizet,  SZALONKOZMETIKUMOT NEM HASZNÁLNAK (persze a samponon és tusfürdőn kívül), nem dörzsölik magukat éjjel-nappal luffaszivaccsal és nem állnak 10 percig hideg-meleg váltózuhany alatt, és lám lám, valamiért semmi baj nincs a bőrükkel. Nem száraz, nem zsíros, nem pattanásos (serdülőkor nem számít jelen esetben), nem sápadt, nem fáj, nem húzódik, egyebek...

Na, ez már komoly fejtörést okozott nekem, és elkezdtem magam jobban beleásni a dologba. Megpróbáltam mindent kideríteni a szalonkozmetikumokról. Mivel a főiskolán marketinget hallgattam fél évig (ami pont elég volt arra, hogy a marketing alapjait megtanuljam), eladási, piaci szempontból is elkezdtem vizsgálódni.

Adott egy helyzet: 
·        Egy kozmetikai cég vezetője vagyok.
·        Szükségem van MÉGTÖBB pénzre.
[ Mert, csak. ]

És néhány alapelv (ami nem csak úgy
kipottyant a fejemből, rengetek marketinges áll mögötte,
rengeteg felmérést, kutatást végeztem, és rengeteg emberen 
teszteltem a tudta nélkül):

·                          Az emberek vezethetők, és igénylik is, hogy vezessék őket.
·                          Válaszd ki a tömegből a legalacsonyabb értelmi szinttel rendelkezőt, magyarázd el az ő szintjén, és a többi is érteni fogja.
·        Felmérések alapján, bármit el tudok adni az embereknek egy jó szöveggel.
A cél: a terméket újból vegye meg. 

(erre példa ha valakit érdekel /lehet még kérni hasonlókat, állok rendelkezésetekre :-)/: 
- a fogkrémes tubuson egyre nagyobb a nyílás, és egyre hosszabb a fogkefe  -> hamarabb elfogy)


Ahogy véghezviszem:
Hogy minél több pénz jöjjön be nekem, a termelési költségemet a minimumra kell szorítani,ezért:
- olcsó alapanyagot vásárolok
- olcsó munkaerőt választok   

A legkevesebb pénzt áldozom rá, és a legtöbbet zsebelem be érte. Ez szerintem teljesen normális, a pénz csábít. Az hogy ki csinálná másképp, csakis emberség kérdése. Ha a piacon akarsz maradni, nem csinálhatod másképp. Mert nem boldogulsz. Kiszorít a multi. Nem tudod velük felvenni a versenyt. A legfontosabb dolog, amit MINDENKI kihasznál az iparban: az emberek tudatlansága

Mert ha te emberséges vagy, és megcsinálsz egy ránctalanító krémet, de azt mondod: 
"Hölgyeim, ez a krém olyan összetevőkből áll, ami valóban gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, segít a bőrnek regenerálódni, és hosszú távon a ráncokat kis mértékben kisimítja, de ehhez nagyon hosszú időre van szükség, és a ráncokat eltüntetni nem tudja, csak KIS MÉRTÉKBEN enyhíteni."
akkor ezt a választ kapod:

"Haha, akkor mi a francért venném meg ezt, mikor tök drága és még csak nem is hat?! Megveszem a másikat, mert az olcsóbb és azt mondták holnapra eltűnik az összes ráncom"

Megérted, nem? Nem veheted fel a versenyt. 

[ Folyt. köv.]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése