2011. április 14., csütörtök

Ekcéma

Sziasztok!


Kép: alternativehealthcarenews.blogspot.com
Valójában nem tudom mióta vagyok eckémás, anyum szerint kiskorom óta. Az ekcéma jelenléte két okból lehetséges: 
Szeretném megosztani veletek az ekcéma terén szerezett tapasztalataimat, mert tudom mennyire meghatározza az életünket, és ez talán segíthet nektek is :-)


  1. allergia egy (vagy több) konkrét dologra
  2. hajlam
Sajnos nekem az utóbbiból jutott. Ez a rosszabb változat. :-(

Kb. 10 éves koromig 3 bőrgyógyászom volt, és kb százféle kenőcsöt, krémet próbáltam rá. Mert természetesen hogy működik?! 
  1. megjelenik az ekcéma
  2. kétségbeesel
  3. rohansz a bőrgyógyászhoz
  4. rá sem néz, felír valami steroidos krémet
  5. kenegeted
  6. elmúlik
  7. visszajön
  8. kened
  9. visszajön
  10. .....
  11. /1 ...életed végéig kened.. 
VAGY

  11.  /2  Felmész egy (majd mégegy majd mégegy majd még sok) fórumra, végigolvasod és kipróbálod mind a 2168 kenőcsöt, amit ott ajánlanak, mert az neki meg neki bevált.
 12.  és kened....

Tudok egy jobb megoldást, ha nem szeretnéd folytatni a kenegetést:
ne a tünetet kezeld, hanem a kiváltó okot.

De honnan tudod, hogy mi a kiváltó ok?
Nos én a homeopátiát szeretném nektek bemutatni, én ezt választottam anno, és bevált. Ennyi. Nem tudom, hogy kínai orvostudománnyal, akupunktúrával, Back virágterápiával, ezüstkolloiddal ...stb mit lehet elérni, én úgy gondolom ezek inkább a gyógyulás elősegítésére jó választások, nem a baj kivizsgálására, de szívesen vennék ilyen téren véleményeket, mert sajnos még nem volt lehetőségem kipróbálni őket. :-(

Tehát a homeopátia. 10 éves koromban voltam ott először, amikor  mindkét karom hajlatában volt ekcémám. Na hát akkor még kicsi voltam és nem tudtam mit csinálnak, nem is érdekelt, annyit tudok hogy 8 keserves hétig gombakúrát csináltam, amikor is nem ehettem cukrot, és ez nagyon rossz volt, aztán pedig elmúlt és azóta egy csöpp ekcémával sem találkoztam. :) 

Ez pontosan 10 éve volt. (Igen, 20 éves vagyok ;-) ) 
2010 nyarán aztán megjelent egy pici foltocska a bal kezem középső ujján, rögtön tudtam, hogy ekcéma, de nem foglalkoztam vele, mert nem volt zavaró. Aztán ez egyre nagyobb lett, végül az egész középső ujjam olyan lett, és vándorolt a folt kötbe az ujjamon. Még ezzel sem foglalkoztam.

Aztán 2010 december 3-án lebetegedtem. Megfáztam. Az ekcéma pedig nőtt. Terjedt. Kijött a könyökhajlatomban, a csuklómon, az egész kézfejemen, majd az mindkét karomon végig, a hasamon, a hátamon, a lábamon... MINDENHOL! A két karom volt a legsúlyosabb, ahol összefüggő volt, a többi testrészemen csak pöttyök. Felhólyagosodott, fájt, berepedt. 
Nem bírtam mozgatni a karom. Nem bírtam mozogni. Pulóvert nem tudtam felvenni, és pólót is csak segítséggel, mert ha megmozdult a karom, akkor berepedt a bőr. 
Nagyon fájt, igen, nagyon szenvedtem. 
Anyum már bőrgyógyászt akart kívni, mert, hogy ezt már nem lehet homeopátiával kezelni. De én nem akartam bőrgyógyászről hallani, kitartottam a homeopátia mellett!!! 
Így utólag borzasztóan örülök is neki!!

Tehát kaptam időpontot, de azonnal el kellett kezdenem a gombakúrát amiben ugye már gyakorlottak voltunk otthon. 

Már nagy vagyok, így én is jobban felfogtam, hogy mi ez, ezért elmondom nektek :-)

A homeopátia szerint:
Az ekcéma jelenlétét, minden esetben a Candida nevű gomba okozza. 

"Candida albicans a széles körben elterjedt „Candida” sarjadzógombák osztályának a leggyakoribb faja. Normál körülmények között is megtalálható a szervezetben, a bél baktériumflórájának kontrollja alatt áll. Különböző változatai ismertek, a candida gombatörzsek nem mind lehetnek jelen testünkben, de akár már születéskor is bekerülhetnek szervezetünkbe (például csecsemőkori szájpenész). A bél hasznos baktériumflórája (immunrendszerünk részét is képezi) szabályozza a bélben letelepedett gombák szaporodását, de ha az károsodást szenved, vagy megsemmisül, akkor a bélben lévő élesztőgomba elszaporodik, elözönli a szervezetet (szájgarat, illetve a nemi szervek nyálkahártyája). Normális esetben ezek a jótékony baktériumokkal együtt az említett szervek normál flóráját alkotják, amely elengedhetetlenül szükséges az adott szervrendszer kifogástalan működéséhez." - Wikipedia

Magyarul, ha az immunrendszer legyengül, kárt szenved valamilyen okból kifolyólag, akkor a Candida elszaporodhat, ami az ekcémára hajlamos embereknél a betegség megjelenését eredményezni. (ha érdekel, 2 hétig kaptam 2008ban antibiotikumos kezelést kórházban vénásan, vesemedence gyulladás miatt, majd 2009ben 4 oltást, többek között H1N1et aminek higany a vivőanyaga, tehát a lehető legrosszabb választás volt)
(mellesleg az ekcéma mellett több gondom is volt: kb. minden második nap hányinger miatt alig aludtam, és havonta többször lebetegedtem, sokszor fájt a fejem, és volt migrénes szemfájdalmam is - december óta ezek is 100%ban elmúltak!)

Akkor miért nem ekcémás minden második ember a világon? Merthogy rengeteg embernek gyenge az immunrendszere. A válasz egyszerű: nem mindenkinek van ekcémára hajlama. Nekik másképp jön ki. Pl. gyakrabban betegek, fáradékonyak, étvágytalanok, ...stb bármilyen formában megjelenhet. Az is lehet, hogy sehogy, lehet hogy nincs külső tünete az immunrendszer gyengeségének. 

Az első lépés a gyógyulás felé, tehát ha a Candidát egészséges szintre szorítjuk vissza, és megerősítjük az immunrendszert. A gomba visszaszorításáért tartjuk tehát a gombakúrát, amit az interneten már nagyon sok verzióban megtaláltam és nekem is teljesen mást mondtak, hát íme leírom az én bevált verziómat (ez áll a papíron, amit kaptam)

Az alábbi ételek, italok fogyasztása tilos a diéta alatt:
  • cukor, méz, gyümölcscukor, csokoládé (édesítésre Nutrasweet, Canderell javasolt)
  • édes gyümölcsök (banán, szőlő, dinnye) és szárított és aszalt gyümölcsök (datolya, füge, mazsola ... )
  • fehérlisztből ill. annak hozzáadásával készült ételek (fehérkenyér, zsömle, kifli, kalács, kifőtt tészták, kekszek stb - javasolt helyette a lisztek teljes kiőrlésű változata, vagy ebből készült kenyerek, tészták: pl. Bakonyi barna, Georgikon, Bajor rozs és létezik élestőmentes kenyér is!)
  • tej, tejszín (de jó minden tejtermék, a joghurt, kefír kifejezetten ajánlott)
  • bármilyen alkohol tartalmú ital (és gondolom egyéb dolgok pl. alkoholos kivonatok - pl. grépfruit mag kivonat - a szerk.)
  • keményítő, élesztő (magas keményítő tartalmú a krumpli és a kukorica)
Figyelem: a kereskedelmi forgalomban több olyan termék van, amely adott esetben komoly mennyiségű cukrot vagy más a fenti listában szereplő anyagot tartalmaz. Ilyenek a gyümölcsjoghurtok, félkész ill. készételek, konzervek, mirelit ételek, müzlik, (felvágottak, virsli, majonéz, mustár ... stb - a szerk.) stb. Olvassa el gondosan az élelmiszerek tájékoztatóját. Korlátozás nélkül fogyaszthatók a zöldségek, a rizs, a húsok, és a gyümölcsök, amelyek a listán nem szerepelnek.

Ehhez én hozzátenném, hogy nekem gyümölcsök közül csak almát, kiwit és citromot lehet enni, de ez lehet, hogy egyéni dolog, ezt nem tudom. 
Pl. cukrot azért nem lehet mert a candida azzal táplálkozik, tejet meg azért mert a nyálkás közegben a gomba el tud bújni. 

Tippek a diétához, saját tapasztalat:
  • inkább ne kockáztatsd, hogy valamit egyél amiben nem vagy biztos, én is ezt csináltam és a 8 hetem (alap esetben ennyi idő a diéta) 4 hónapra nyúlt, mert valamit mindig vétkeztem. Szóval inkább egyél csak sós/borsos (merthogy a vegeta és egyes fűszerek (gyrosfűszer, és mindenféle kínai) is tartalmaznak cukrot.... -.-') husokat rizzsel meg zöldséggel, minthogy mindig elölről kelljen kezdened. Hidd el megéri!
  • nagyon fontos a vegyes táplálkozás itt is. Váltogatsd az étrended.
  • a sajtokkal óvatosan, a nemespenészes sajtokat kerüld!
  • édesítőnek a Xillit-et ajánlom, nekem nagyon bevált, az íze olyan, mint a mentolos cukor :-)
  • ha kenyeret keresel, egy jó tipp: süsd meg magadnak ha van kenyérsütőd (egyébként is nagyon megéri) Egy saját recept: 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 1 kis kefir vagy joghurt, 1 kanál olvasztott vaj, 1 tk. édesítő, 1 tk. só, fél mokkáskanál szódabikarbóna. Ebből egy kb. 1 kg-os kenyeret tudsz sütni, és sokkal finomabb és olcsóbb mintha a bioboltban vásárolsz. ( teljes kiőrlésű kenyér, 1 kg 1000-2000 ft körül van, ez a házi kb. 300ft-ra jön ki!!!!!!) Mellesleg nem szárad ki, tovább eláll, és tartalmasabb is, amellett, hogy tele van tápanyaggal.
  • vigyázz a barna kenyerekkel, mert nagyon gyakran az egyszerű fehér kenyeret malátával színezik és eladják neked barnakenyérként!!!!
Az első hónap nehéz lesz, de meg lehet szokni, én már nem is kívánok semmit a régi étrendemből pedig megtehetném, hogy eszem... És nem :-)
Mellesleg fogyókúrázoknak is nagyon ajánlom ezt a diétát én 5 kg-ot fogytam tőle. Pedig rengeteget eszek, mindent amit csak megkívánok (és persze engedélyezett) és egyébként sem voltam valami telt. :D 48 kg vagyok a 170 centimhez... Képzelhetitek :D Ne aggódjatok, rajta vagyok a gyarapodáson =) :D

Ennyit a diétáról.

Emellett kapsz egy kezelést a bemérés alkalmával, és (valami biorezonanciával kapcsolatos készülékkel, erről nem tudok többet) bemérik, hogy mik találhatók a szerevezetedben, amik gyengék, vagy amik kiirtandók és ezekhez mérten kapsz homeopátiás készítményeket amit a 2 hónap alatt kell beszedned. ( Hogy ezek mit tartalmaznak, azt nem írom le, aki mélyebbre szeretné ásni benne magát, az nézzen utána, rezgéseket :-) De ugye az eketromágneses hullámokról már Einstein bácsi is tanított minket :-) )

Nagyjából ennyit az ekcémáról.
Ha ezek mellett még a szalonkozmetikumokat is kiiktatod az életedből (amelyek nagy része köztudottan allergén, és a bőr számára kártékony összetevőket tartalmaznak, de erről a következő bejegyzésemben többet is olvashattok), akkor a bőröd új életre kap :-)

Ha bármilyen kérdésetek merülne fel, írjatok nyugodtan kommentet, szívesen válaszolok!

Szép napot mindekinek,
Zsanna

u.i.: képeket mellékeltem :-) Fontos! Amikor elkezded a diétát, a tünetek felerősödhetnek, hiszen kifelé távoznak a testből! 
Ha nem múlik el, akkor lelki okok állhatnak a háttérben, keress fel egy lélekgyógyászt. Ne félj hogy egy vagyon lesz, van hogy már az első alkalommal fény derül az okra, a többi rajtad múlik. Én személy szerint a hipnoterápiát és a kineziológiát ajánlom. Nekem felüdülés volt a terápia!


2010 12 08
2010 12 11 diéta kezdete

2010 12 16

2010 12 17


2010 12 18

2010 12 21

2011 01 14






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése